fredag 6 april 2012

Hallå?

Vargavintern är över sedan länge men bloggen vaknar först nu ur sitt ide. Hallå! Finns det några bloggläsare kvar? Eller har alla migrerat till aktivare bloggar? Om Toskana, om Brasilien, om Blekinge, vad vet jag.

Till dem, till dem som ännu läser bloggen, vill jag ropa: ”Bloggen är inte död!”. ”Bloggen har likt fågel Fenix återupsstått ur sina digitala askar!”.  ”Kom tillbaka, allt är förlåtet!”

Fast det kanske vore klatschigare att helt och hållet ändra färg och layout. Ja, att döpa om bloggen till Nya Bloggen om Languedoc. Ett helt nytt format, större,fräschare innehåll, aktuellare än någonsin! Du kommer att älska denna NYA Blogg, späckad med spännande bilder och halsbrytande reportage!

Men nej, detta är samla gamla trötta blogg, där jag kommer att mässa som vanligt om dammiga medeltida byar, romerska ruiner och illaluktande getostar som ingen hört talas om. Det enda jag kan lova är - inte blod, svett och tårar som tur är- men väl en något tätare uppdateringstakt. Jag kommer att hålla er helt up to date om allt möjligt som ni inte ens visste att ni ville veta om Languedoc.

À très bientôt!

6 kommentarer:

  1. Bonjour! Kul att ses igen! Välkommen tillbaka! Allt är förlåtet ;). Fortsätt ecriver s'il vous plait.

    SvaraRadera
  2. OK Lotta, je continuerai att skriva, donc :-)

    SvaraRadera
  3. Och samma "gamla trötta" läsare som dyker upp! ;) Fortsätt bara! Fortsätt!

    SvaraRadera
  4. Jag har också vaknat ur idet, halvt om halvt i alla fall.
    Det är väl för väl att du tänker fortsätta skriva som förut. Jag vill veta allt om illaluktande getostar och om dammiga gamla medeltida byar!Typ.

    SvaraRadera
  5. Hej Mira och jo, jag tänker fortsätta, det finns ändå alltid något kul att rapportera från franska fronten :-)

    SvaraRadera
  6. Hej Chris, jo jag la också märke till att du hade återupptagit bloggandet och läste dina funderingar om bloggandet i stort. Mitt uppehåll hade bl a att göra med långa vistelser i Bretagne. Snart får jag börja skriva om den regionen också... om galetter och cider i stället för gamla ostar...

    SvaraRadera